Drodzy Seniorzy,
od dziś tj. 15-01 br. rozpoczynają się zapisy dla osób 80+ na szczepienie przeciw COVID-19. Zachęcamy wszystkich seniorów uczęszczających do Domu Dziennego Pobytu Św. Józefa, aby zapoznali się z poniższymi informacjami Ministerstwa Zdrowia i zarejestrowali się do narodowego programu szczepień.
Pracownicy oraz wolontariusze Placówki pomagają załatwić wszelkie formalności związane z procesem rejestracji, w tym on-line.
Prosimy o kontakt telefoniczny: 33 814 94 43 (w godzinach pracy; 9-16), mailowy: kontakt@kikjozefow.org.pl lub bezpośrednio z kierownikiem.
Jeśli masz 80 lat lub więcej
Możesz zapisać się na szczepienie już od 15 stycznia br.
Jak zapisujesz / rejestrujesz się na szczepienie
W tym celu możesz:
- zadzwonić na bezpłatną infolinię Narodowego Programu Szczepień: 989
- skontaktować się z wybranym punktem szczepień (https://www.gov.pl/web/szczepimysie/mapa-punktow-szczepien#/)
- zapisać się poprzez e-rejestrację (https://pacjent.gov.pl/aktualnosc/seniorzy-szczepia-sie-przeciw-covid-19)
Żeby zapisać się na szczepienie w ten sposób, trzeba się zalogować profilem zaufanym lub dowodem osobistym z warstwą elektroniczną (e-dowód). Osoby, które mają konto internetowe w bankach spółdzielczych, PKO BP lub Pekao SA mogą zalogować się do tego formularza takimi samymi danymi, jakimi logują się na swoje konto internetowe iPKO lub Inteligo w PKO BP, konto internetowe w Pekao SA lub banku spółdzielczym.
Podczas rejestracji możesz wybrać dokładny termin oraz miejsce Twojego szczepienia, a następnie otrzymasz SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie. Do rejestracji nie potrzebujesz żadnych dodatkowych danych czy dokumentów, wystarczy, że podasz swój numer PESEL.
Szczepienia seniorów przeciwko COVID-19 zaczynają się 25 stycznia (poniedziałek).
Zapis na szczepienie przez e-rejestrację na pacjent.gov.pl
E-rejestracja skieruje Cię do najbliższych Twojemu zamieszkaniu punktów szczepień i wskaże wolne terminy.
Pamiętaj, że możesz wybrać dowolny punkt szczepień, niekoniecznie najbliższy. Jeśli żaden z proponowanych terminów nie będzie Ci pasował albo będziesz chciał zaszczepić się w innym punkcie, w innym mieście – będzie taka możliwość. Wystarczy, że skorzystasz z dostępnej wyszukiwarki i wskażesz dogodną dla Ciebie datę i lokalizację.
Zaraz po dokonaniu rezerwacji, otrzymasz powiadomienie SMS-em, a następnie, również SMS-em, przypomnienie na dzień przed planowanym terminem szczepienia.
Możesz anulować wizytę, zmienić termin lub wybrać inny punkt szczepień przed przyjęciem pierwszej dawki szczepionki. Jednak już po pierwszym szczepieniu – nie będziesz mógł dokonać zmiany. Wynika to z konieczności podania drugiej dawki szczepionki, która pochodzi od tego samego producenta. Druga dawka musi też zostać podana w określonym terminie, tak by szczepienie było maksymalnie skuteczne.
Jak przebiega szczepienie
Szczepionka podawana jest domięśniowo, w ramię. Nie musisz się w żaden sposób przygotowywać do zabiegu. Na miejscu, przed samym szczepieniem lekarz zbada Cię, by ocenić, czy możesz zostać zaszczepiony/a.
Po szczepieniu konieczna będzie 15. minutowa obserwacja pod kątem ewentualnego wystąpienia niepożądanego odczynu poszczepiennego (NOP).
Jeśli dostaniesz szczepionkę, która wymaga podania drugiej dawki, na termin drugiego szczepienia umów się od razu w punkcie szczepień, w którym otrzymałeś/aś pierwszą dawkę.
Informacja o przebytym szczepieniu
Informacja o przebytym szczepieniu będzie wprowadzana do e-karty szczepień w systemie e-zdrowie (P1). Pacjent otrzyma też zaświadczenie o szczepieniu. Informację o przyjętych kolejnych dawkach szczepień znajdziesz też na swoim Internetowym Koncie Pacjenta.
Na Internetowym Koncie Pacjenta oraz w aplikacji mObywatel będzie do pobrania – po przyjęciu drugiej dawki szczepionki – kod QR, który pozwoli szybko potwierdzić odbyte szczepienie. O wydruk tego kodu QR możesz również poprosić punkt szczepień.